Zarząd Elektromont S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze, działając w oparciu o postanowienia punktu 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect”, przekazuje niniejszym do publicznej wiadomości raport za maj 2011 roku.
I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych Elektromont S.A.:
Ogólny klimat koniunktury w budownictwie w maju oceniany jest pozytywnie, nieco lepiej niż w kwietniu i przed rokiem. Sytuacja gospodarcza oceniana jest mniej pesymistycznie niż w ubiegłym miesiącu. Prognozy sytuacji gospodarczej badanych przedsiębiorstw na najbliższe trzy miesiące utrzymują się na poziomie optymistycznych przewidywań z kwietnia. W maju dyrektorzy przedsiębiorstw oceniają portfel zamówień na roboty budowlano-montażowe pozytywnie i lepiej niż przed miesiącem. Spadek sygnalizują jedynie jednostki mikro i małe. Utrzymują się korzystne prognozy portfela zamówień na najbliższe trzy miesiące. Największy wzrost portfela zamówień prognozują jednostki duże oraz prowadzący roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej.Produkcja budowlano-montażowa jest w maju nieznacznie ograniczana (w mniejszym stopniu niż w kwietniu). Spadek produkcji odnotowywany jest w jednostkach mikro i małych oraz przez prowadzących roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków. Wzrost produkcji odnotowywany jest w jednostkach dużych oraz przez prowadzących roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej. Przewidywania dotyczące produkcji budowlano-montażowej są korzystne i zbliżone do formułowanych w kwietniu. Największy wzrost produkcji prognozowany jest przed dyrektorów jednostek średnich i dużych oraz przez prowadzących roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej. Sytuacja finansowa oceniana jest we wszystkich klasach wielkości i działach PKD mniej pesymistycznie niż w ubiegłym miesiącu. Swoją sytuację najbardziej niekorzystnie oceniają jednostki mikro i małe oraz prowadzący roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków i prowadzący roboty budowlane specjalistyczne. W bieżącym miesiącu utrzymują się trudności w terminowym ściąganiu płatności za wykonane roboty budowlano-montażowe. Największe opóźnienia sygnalizowane są przez dyrektorów przedsiębiorstw mikro i małych oraz przez prowadzących roboty budowlane specjalistyczne. Prognozy sytuacji finansowej są zbliżone do optymistycznych przewidywań z ubiegłego miesiąca. Najkorzystniejsze prognozy formułują jednostki średnie i duże oraz prowadzący roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej. Na najbliższe trzy miesiące przedsiębiorcy przewidują nieco wolniejszy niż prognozowano w kwietniu wzrost cen robót budowlano-montażowych. W największym stopniu ceny mogą rosnąć w jednostkach mikro oraz u prowadzących roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej, a także u prowadzących roboty budowlane specjalistyczne.
Odsetek respondentów nieodczuwających żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności budowlano-montażowej kształtuje się na poziomie 4,3% (3,9% w maju 2010 r.). Największe trudności napotykane przez przedsiębiorstwa zgłaszające bariery związane są z kosztami zatrudnienia (57% w maju br., 51% w analogicznym miesiącu ub. r.) oraz konkurencją na rynku (55% w maju br., 61% przed rokiem). W porównaniu z majem 2010 r. najbardziej wzrosło znaczenie bariery związanej z kosztami materiałów (z 26% do 36%), natomiast najbardziej zmalało znaczenie bariery związanej z niedostatecznym popytem (z 46% do 39%).
- II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez Spółkę w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem:
W okresie sprawozdawczym (tj. w maju 2011 roku) Spółka przekazała, za pośrednictwem systemu EBI, dziesięć raportów :
1. Raport bieżący nr 18/2011 z dnia 06.05.2011 r. – Podpisanie umowy na wykonanie instalacji elektrycznych.
2. Raport bieżący nr 19/2011 z dnia 06.05.2011 r. – Istotne zlecenie.
3. Raport bieżący nr 20/2011 z dnia 10.05.2011 r. – Zwiększenie wartości umowy za zlecone prace.
4. Raport bieżący nr 21/2011 z dnia 11.05.2011 r. – Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki Elektromont S.A. z siedzibą w Jeleniej Górze.
5. Raport bieżący nr 22/2011 z dnia 13.05.2011 r. – Raport kwartalny za I kwartał 2011 r.
6. Raport bieżący nr 23/2011 z dnia 16.05.2011 r. – Raport za kwiecień 2011 r.
7. Raport bieżący nr 24/2011 z dnia 24.05.2011 r. – Wykaz akcjonariuszy posiadających, co najmniej 5% głosów uprawnionych do głosowania na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 24 maja 2011 r.
8. Raport bieżący nr 25/2011 z dnia 24.05.2011 r. – Treść uchwał podjętych na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 24 maja 2011 r.
9. Raport bieżący nr 26/2011 z dnia 24.05.2011 r. – Zmiany w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia dnia 28.06.2011 r.
10. Raport bieżący nr 27/2011 z dnia 31.05.2011 r. – Podpisanie umowy na wykonanie przyłączy energetycznych.
W okresie sprawozdawczym (tj. w maju 2011 roku) Spółka przekazała za pośrednictwem systemu ESPI, dziewięć raportów:
- Raport bieżący nr 6/2011 z dnia 11.05.2011 r. – Ogłoszenie o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki Elektromont S.A. z siedziba w Jeleniej Górze na dzień 28 czerwca 2011 roku.
- Raport bieżący nr 7/2011 z dnia 11.05.2011 r. – Zmiana staniu posiadania akcji.
- Raport bieżący nr 8/2011 z dnia 11.05.2011 r. – Zmiana stanu posiadania akcji.
- Raport bieżący nr 9/2011 z dnia 13.05.2011 r. – Zawiadomienie w trybie art. 160 ust. 4 Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.
- Raport bieżący nr 10/2011 z dnia 17.05.2011 r. – Ujawnienie stanu posiadania.
- Raport bieżący nr 11/2011 z dnia 18.05.2011 r. – Zawiadomienie w trybie art. 160 ust. 4 Ustawy o obrocie instrumentami finansowymi – korekta raportu 9/2011.
- Raport bieżący 1/2011 z dnia 19.05.2011 r. – Lista akcjonariuszy uprawnionych do udziału w Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Elektromont S.A.
- Raport bieżący nr 12/2011 z dnia 24.05.2011 r. – Wykaz akcjonariuszy posiadających, co najmniej 5% głosów uprawnionych do głosowania na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 24 maja 2011 r.
- Raport bieżący nr 13/2011 z dnia 24.05.2011 r. – Zmiany w porządku obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia dnia 28.06.2011 r.
- Wszystkie raporty opublikowane przez ELEKTROMONT S.A. są dostępne na stronie internetowej Spółkiwww2.elektromont.pl
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem:
W okresie sprawozdawczym Spółka otrzymała od Przygotowanie i realizacja inwestycji BUDINWEST Sp. z o.o. podpisaną umowę na wykonanie robót budowlanych w zakresie instalacji elektrycznych. Wartość umowy wynosi 173 000 zł netto. Termin zakończenia prac tj. sierpień 2011 roku. Spółka w okresie maja otrzymała zlecenie od WROBIS S.A. na budowę przyłączy energetycznych SN i NN. Wartość prac strony ustaliły na 1 510 000.00 zł netto. Spółka otrzymała również podpisany aneks na wykonanie instalacji i sieci elektrycznych wraz z projektem wykonawczym w Opolu o wartości 1 011 975,86 zł netto. Spółka kontynuuje swoje inwestycje w zakresie dostosowania zakupionej nieruchomości na potrzeby nowej siedziby Spółki wraz z zapleczem organizacyjno-technicznym.
IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą Spółki i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego:
28.06.2011 r. – Zwyczajne Walne Zgromadzenie
Spółka planuje złożenie:
do 14 VII 2011 r. – Raport za czerwiec 2011 r.
Podstawa prawna: Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku – „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect”.
Osoby reprezentujące Spółkę:
Marek Błażków – Prezes Zarządu
Jarosław Mazur – Wiceprezes Zarządu